casual-close-up-colors-1954524 (Large)

מיקוד תכנית אמון נכונה למתאמנים שלכם

מרבית האנשים מעוניינים לחטב את הגוף ולשמור על אורח חיים בריא. בניית תכנית אימונים אישית, תיקח בחשבון את היעדים העיקריים ותשלב תרגילים המתאימים ליעד המתאמן.

זו עובדה גמורה, שכל הרופאים, מצדדים בשמירה על כושר גופני לשמירה על הבריאות ולהתמודדות עם מחלות כרוניות. גם ברפואה המשלימה מאמינים כי פעילות גופנית מבוקרת, מונעת בעיות גופניות ונפשיות. יש שבוחרים להתאמן לבד ויש שנעזרים עם מאמן כושר ומדריך ספורט. כאשר מתחילים לבנות תכנית כושר טובה, חשוב לקחת בחשבון כמה פרמטרים חשובים, היות ויעדי האימון הגופני משתנים בין אדם לאדם. יש המעוניינים לרדת במשקל, יש המתאמנים שמגיעים בשל מצבים בריאותיים כגון מחלת הסוכרת, לחץ דם, או דילול העצם.

מרבית האנשים מעוניינים לחטב את הגוף ולשמור על אורח חיים בריא. בניית תכנית אימונים אישית, תיקח בחשבון את היעדים העיקריים ותשלב תרגילים המתאימים ליעד המתאמן. בשנים האחרונות קיים דור חדש של מאמני כושר ומדריכי ספורט שלמדו לשלב ולהכין תוכנית העובדת גם על כושר גופני וגם על איזון נפשי כמו יוגה. למאמני הכושר שבינינו אשר אין להם מושג בכל מה שקשור לאיזון נפשי (מדיטציה יוגה וכו') מומלץ לעשות שיתוף פעולה עם מדריך או מדריכת יוגה שיתנו ערך מוסף למתאמנים.

אחת הבעיות הנפוצות של מתאמנים היא מציאת המוטיבציה לצאת ולהתחיל להתאמן, הרי כולנו יודעים שההתחלה היא הבעיה הקשה ולאחר מכן כאשר מתחילים ומשתפרים הגוף מפריש הורמונים כגון אנדרופינים, קורטיזול, אנדרנלין ודופאמין אשר גורמים למצב רוח חיובי ולתחושת סיפוק.

המטרה שלכם בתור מאמנים בכדי לתת ערך מוסף ולהצליח, היא לעזור למתאמנים אשר מתקשים למצוא את המוטיבציה, כל מאמן בדרכו היצירתית. מאמן אשר ימצא את הדרך הנכונה ויעזור לאנשים להתמודד עם בעיות המוטיבציה ההתחלתיות יזכה במתאמן שילך איתו לאורך כל הדרך ויתמיד.

תוכניות אימון המתאימות לסוגי אנשים שונים

במדינת ישראל קיימים סוגי אוכלוסיה שונים, קיימים מקרים רבים שבהם המתאמנים מגיעים מיחידות קרביות בצבא ורגילים למדריך כושר קרבי שמאמן אותם, מי שיודע ומכיר את הסטדנדרטים בצה"ל יודע על מה אנו מדברים. לרוב המתאמנים רגילים לאימוני שטח ואימוני משקל גוף המשלבים אימוני משקולות, יש לציין שמתאמנים אשר מגיעים מיחידות קרביות רגילים לגישת אימון מסויימת, לא תמיד הגישה הזו רלוונטית לאחר השירות הצבאי. תפקידכם בתור מאמני כושר, שכן פעמים רבות המתאמנים מגיעים עם עודף מוטיבציה ועם ידע מקדים שלא רלוונטי לסוג האימון ולכן נפצעים הרבה. אחריותכם לבדוק היכן עומד המתאמן ולוודא שהוא לא עובר את הגבול ומסתכן בפציעה מתוך הרגל.

יש לשים לב שעם העלייה בגיל המתאמן, חלים שינויים גופניים שונים כמו העלייה ברמת השומה תת עורי הירידה בצפיפות העצם אשר חלה לאחר גיל ארבעים, ירידה בגמישות העור ועוד. כאשר בונים תכנית כושר אישית, יש לדעת מראש כיצד להתחיל באימוני כושר וספורט. דבר זה נכון גם למתאמנים חדשים וגם לוותיקים אשר צריכים רענון תוכנית קיימת, אשר תתאים לשינויים המתרחשים בגופם. במקרה זה נמליץ על תוכנית מותאמת אישית בהדרגה, בצירוף עבודת מכשירי כושר, עבודה על שרירים מייצבים ועל גמישות. מומלצת עבודה על מזרוני כושר ויש לשים לב שבמקרים האלו עבודה לא נכונה עלולה להזיק קשות למתאמן.

יתרונות ברורים בתוכנית עם מאמן כושר אישי

יש המתאמנים אשר סקפטיים לגבי חשיבותו של מדריך כושר או מדריך ספורט, בתור מאמני כושר אתם יודעים מה החשיבות של מדריכי הכושר והספורט. יש לציין בפני המתאמנים שכאשר בונים תוכנית אישית עם מדריך ספורט ומדריך כושר מקצועי ואישי, האימון יהיה בטוח יותר היות ומאמן הכושר יכול לפקח על מידת המאמץ אשר מושקעת וללמד את המתאמן טכניקה נכונה, אימון נכון הוא זה שיועיל ויענה על ציפיותיו של המתאמן ולא יגרום לנזק או פציעה. כל מדריך כושר ממשיך להשתלם בקורסים שונים על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים וכן, הוא יהיה מעודכן בכל החדש בנושא אימונים האישיים, תזונה ועוד. ישנם מכשירי ספורט חדשים אשר מופיעים בשוק ועל כל מדריך ספורט או כושר להיות מעודכן בהם.

ניתן למצוא במועדון ההטבות של עמותת מאמני הכושר והספורט שלל הטבות עבור מאמנים ומדריכי ספורט וכושר בין ההטבות ניתן להשיג קורסים, ציוד, ביגוד וכו'. מאמני הכושר והספורט אשר ירשמו אל מועדון הטבות של מדריכי כושר והספורט, יקבלו ערך מוסף בהתייעצויות עם אנשי מקצוע ואופציות לשיתופי פעולה.

ההטבות שלנו

  • אופנה
  • מיתוג ושיווק
  • תזונה ותוספי תזונה
  • ביטוח ופיננסים
  • תזונה ואוכל
  • ציוד כושר
  • אשראי
  • מלגות
  • ליווי אישי
  • חופשות ואטרקציות
  • מועדוני כושר וספורט
  • קורסים ולימודים

הצטרף למועדון ההטבות של עמותת מאמני הכושר של ישראל!

תודה רבה! פרטיך נקלטו בהצלחה!