athlete-barbell-body-949126 (Large)

משקולות או מכשירים – מה יותר אפקטיבי?

כבר שנים שאנו שומעים על מחלוקות על מה יותר אפקטיבי, אימוני משקולות או אימוני מכשירים?

כבר שנים שאנו שומעים על מחלוקות על מה יותר אפקטיבי, אימוני משקולות או אימוני מכשירים?

מכשירים לכושר גופני הפכו למשוכללים יותר ודחקו לצד את המשקולות החופשיות בשנים האחרונות, אך מנגד, במשקולות החופשיות קיימים יתרונות רבים שחלק גדול ממאמני הספורט אינם מודעים אליהם. למשל לאימוני כוח, משקולות הן אידיאליות. הנתונים רק מראים, כי רוב המתאמנים נוטים לוותר על אימון במשקולות ומעדיפים מכשירי כושר בשל עלייה בטכנולוגיה של מכשירי הכושר ומזניחים אימוני משקולות. ייתכן והסיבה נעוצה בכך שעבודה עם משקולות חופשיות דורשת מיומנויות גבוהות מאשר עבודה פשוטה יותר עם מכשירי הכושר.

יש לשמור על כללי הבטיחות ולהיעזר עם מדריך ספורט או מדריך כושר מוסמך, היות ועבודה לא נכונה עם המשקולות עשויה לגרום נזק.. מומלץ, כי משטח העבודה, יהיה יציב ושלא יהיו בו מכשולים, מה שיגרום למתאמנים לעבוד באופן נוח ובטוח יותר.

 עבודה יעילה יותר על קבוצות שרירים מסוימות באמצעות משקולות

היתרונות של מכשירי הכושר לעומת המשקולות הן שלמעשה במכשירי כושר וספורט ניתן לעבוד על קבוצות שרירים רצויות ולבודד יותר את עבודת השרירים אך למעשה תנועות המתאמנים הופכות למוגבלות יותר בשל עבודה על אותן קבוצת שרירים אשר מתכווצים בעקבות עבודת מכשירי הכושר.

העבודה על שרירי הליבה באימון עם משקולות חופשיות, מייצבים ועמוקים יותר, מאשר, בעבודה עם מכשירי אימון כושר. כאשר מתאמנים עם משקולות חופשיות, מופעלים שרירים אשר מייצבים במפרקים הסמוכים לפרק שעובד ובאימון עם מכשירי כושר, המפרקים הסמוכים מקובעים ובקושי מופעלים. ניתן למצוא יתרונות רבים באימוני משקולות חופשיות, במשקולות חופשיות קיימים מישורי תנועה רבים ואילו באמצעות מכשירי הכושר, האימון מתבצע במישור תנועה אחד.

יש לשים דגש על רמת המתאמן ולבנות תכנית אימונים מתאימה ,לרוב אם זה מתאמן מתחיל עדיפות למכשירי כושר בכדי למנוע פציעות בהתחלה עד ששרירי המתאמן יתרגלו לעומסים. בהדרגה מומלץ לשלב משקולות חופשיות אשר יעבדו על קבוצת שרירים אחרות ובמקביל יעבדו על השרירים המייצבים של המתאמן.

כאשר מתאמנים עם משקולות חופשיות, ישנן דרישות גבוהות יותר על השרירים המייצבים במיוחד על שרירי הבטן, הגב ועבודה על המפרקים שזהו ההבדל המהותי בין מכשירי הכושר לעבודת משקולות חופשיות. בעבודת משקולות חופשיות יש לשים לב על עבודה נכונה יותר בשל סיכון פציעות מוגבר ולכן תמיד לשים לב על שמירה ועבודה נכונה עם הגב וכמו כן עבודה נכונה עם הברכיים.

תזונה נכונה באימון עם משקולות חופשיות

זה ידוע, כי מתאמנים אשר נוהגים להתאמן קבוע ומנוסים, צורכים תוספי תזונה.

בשנים האחרונות חלה מודעות ועלייה ניכרת בצריכה של תוספי תזונה. פעם הגישה לגבי תוספות אלה, הייתה שונה מאשר היום ובזמנו היה מומלץ לאכול הרבה חלבונים בארוחה בכדי לסייע לבניית השרירים, אולם בשנת 2016 לאחר מחקר חדש, ההמלצות הן שונות למשל יש לפזר את הארוחות המכילות חלבונים באופן שווה בין הארוחות ביום ולהשלים כמות חלבון יומית מאשר להעמיס בכל ארוחה, היות וקליטת החלבון בגוף, מתבצעת כ-24 שעות לאחר האימון. מאמנים רבים, ממליצים על שתיית שייק חלבון, שנמצא יעיל בבניית השרירים. בכל מקרה מי שמתאמן, מומלץ להתייעץ עם דיאטנית המתמחה בתזונה למתאמני ספורט וכושר תסייע בכל הנושא של ייעוץ תזונה או ישנם מאמני כושר אשר מתמחים גם בנושא זה ויודעים מה המזון שיש לצרוך על פי סוג האימונים.

כמו כן למאמני הכושר שבנינו מומלץ להעמיק, לקרוא ולדעת לגבי תזונה ולהתאים את התזונה למתאמן.

ההטבות שלנו

  • אופנה
  • מיתוג ושיווק
  • תזונה ותוספי תזונה
  • ביטוח ופיננסים
  • תזונה ואוכל
  • ציוד כושר
  • אשראי
  • מלגות
  • ליווי אישי
  • חופשות ואטרקציות
  • מועדוני כושר וספורט
  • קורסים ולימודים

הצטרף למועדון ההטבות של עמותת מאמני הכושר של ישראל!

תודה רבה! פרטיך נקלטו בהצלחה!