ישנן חילוקי דעות לגבי תוספי תזונה למתאמנים ומאמנים אך יש לדעת, כי אם מתאמן לא יצרך מספיק חלבון, הוא יפתח מאזן חנקן שלילי. למעשה החנקן הינו יסוד הנמצא בחלבונים שבגופנו והוא בעל חשיבות גדולה כמו למשל השרירים שזקוקים לחלבון ועוד סוגי חלבון נוספים. בדיקה של מאזן החנקן, תראה לנו אם המתאמן, אכן צורך מספיק חלבון, או שהוא לוקה בחוסר חלבון. כאשר קיים מאזן חנקן שלילי, זה מראה כי אנו צורכים מעט מדי חלבון ביחס לצרכי הגוף. מצב זה, כאשר הגוף נמצא בגרעון קלורי, למשל בתקופה של חיטוב הגוף, יש לצרוך כמות גדולה יותר של חלבון, מאשר בתקופת המסה על מנת לשפר את מסת השרירים בגוף.

כמות החלבון המומלצת במצב שבו הגוף נמצא בגרעון קלורי צריכה להיות בין 1.8 ל2.3 גרם חלבון עבור כל קילוגרם על פי משקל הגוף ובכל יום. כאשר מדריך ספורט עובד עם מתאמן ובמיוחד כאשר מדובר על אימוני כוח, צריכת חלבונים מעל 2.3 גרם ליום לפי ק"ג ומשקלו של המתאמן, תהיה בעלת השפעה חיובית  על הגוף, מה שיאפר בניה נכונה של שרירים , אך יש לקחת בחשבון, כי כמות זו של אבקות חלבון, תתאים יותר למתאמנים מתקדמים. למשל, אדם אשר שוקל 70 ק"ג והוא מתאמן מתקדם, עליו לצרוך כמות של 126-161 גרם של חלבון ביום.

ההמלצות על צריכת חלבון לאחר אימון כושר גופני

יש לציין, כי כמויות של חלבון שהן מומלצות בקרב מתאמנים לאחר אימון, תלויות בגילו של המתאמן ובעוצמת האימון למשל אימון שיש להתאמץ בו יותר כמו, הרמת משקולות או עבודה מאומצת יותר על מכשירי כושר. אחד היתרונות הבולטים ביותר של תוספי החלבונים השונים הוא אבקת חלבון שהוא הרכב מוצלח  של חומצת אמינו  יש לציין כי חלבון שהמקור שלו מגיע ממי גבינה יהיה יעיל יותר בגלל הספיגה המהירה שלו ואילו תוספי חלבון שמקורן בקזאין, יתאימו יותר לפני השינה, היות והספיגה של חלבון מסוג זה, הינה איטית יותר.  מי שעוסק בתחום של ייעוץ תזונה, יוכל להמליץ למתאמנים לא להסתמך רק על תוספות מזון  כמו  שייק חלבון, כי אם לצרוך מזון ממזונות טבעיים, אשר מכילים מרכיבים נספים החיוניים לגוף.

-ההמלצות של מדריכי ספורט  הן  לצרוך בין 700-3,000 מ"ג של חומצות אמינו יחד עם כמויות מאוזנות של חומצות אמינו חיוניות. אופן לקיחת החלבונים בכמות היומית עבור מתאמנים צריכה להיות בכל 3-4 שעות. בגלל שמפתחי גו, זקוקים לכמויות גדולות של חלבון זה אינו מפליא שהשימוש בחלבונים נפוץ בקרב אוכלוסייה זו של מתאמנים, אך גם מתאמנים העוסקים בענפים אחרים  של כושר וספורט, יכולים למצוא שימוש יעיל בתוספות מזון כמו חלבונים. כאשר ישנה תכנית אימונים, אשר מגבירה את הכושר והמאמץ הגופני בהגברת עוצמות האימון ולכן, מתאמנים אלה, יצרכו כמויות גדולות יותר של חלבון. גם מתאמנים חדשים, מתאמנים רזים שמתקשים לעלות במשקל , מומלץ לצרוך כמות מתאימה ומבוקרת של תוספות  חלבונים.

למה לצרוך תוספי  חלבון ולא מזון טבעי המכיל חלבונים?

מי שעוסק בפיתוח גוף ועוסק גם בפיתוח הגוף באמצעות מכשירי ספורט, יכול למעשה לצרוך חלבון בכמויות הנדרשות לו באמצעות תזונה טבעית אבל הבעיה היא שהוא יצטרך  לצרוך כמויות גדולות יותר של מזון שבהם יהיו קיימים מרכיבים נוספים ואף כמויות לא קטנות של שומן רווי, כולסטרול ועוד מרכיבים מזיקים לגוף. זו הסיבה שיש לצרוך תוספי מזון כמו חלבונים באופן מרוכז ובכמות הנחוצה על פי סוג ורמת האימונים של המתאמן ועל פי נתוניו האישיים כגון משקל, גיל וכדומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *